tisdag 25 juni 2013

Jag bär ditt hjärta, jag bär det i mitt hjärta


Jag bär ditt hjärta med mig, (jag bär det i mitt hjärta)
Jag är aldrig utan det, (vart jag än går, följer du mig, min älskade
Vad jag än åstadkommer, är det du som ligger bakom, min älskade).
Jag fruktar inte ödet, ( för du är mitt öde, min kära),
inte världen ( för skön är du, min sanna värld)
och det är du vad månen än har avsett
och vad solen än vill sjunga, det är du.

Här är den djupaste hemligheten som ingen vet
(här är rotens rot och knoppens knopp
och himmelens himmel av trädet som kallas liv;som växer
Högre än själen kan hoppas eller minnet kan gömmas)
occh det är miraklet, undret, som håller stjärnorna åtskilda

Jag bär ditt hjärta, jag bär det i mitt hjärta

E:E: Cummings


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar