måndag 14 januari 2013

Pang Draken är död


Av barn får man höra sanningen brukar man säga och jag fick mina
fiskar varma häromdagen.
Mitt hjärta satt i soffan härom kvällen och vi pratade lite
först om var man var när man var död.

Efter lite tankar sa han - alla får vänta i himlen på
att bli födda och då väljer man mamma och pappa.

Det blev lite tyst sen sa han vidare- nästa gång, då ska jag 
välja några andra föräldrar för ni är arga på mig ibland.

Aj, tyst tog jag emot svärdshugget och log mitt mest madonna
lika leende för att se om han ändrade sig när han såg min
väna, mamma lika uppenbarelse.

Men draken ska dö....

När han sen hade tänkt lite till sa han. -Mamma har du varit 
smal någon gång, till exempel när du var ung?

Pang, draken är död, och jag blödde i tysthet.

Sanningen, den gör ont ibland men är ack så nyttigt att höra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar