söndag 14 april 2013

Födelsedagsönskan



Nu för tiden pratar många om att gå ur facebook, att det inte är något kul längre, att det inte är verklighet.
Det kan jag hålla med om till viss del. Vi kanske tar det enkla före det andra som tar lite mer tid och tanke bakom. Att det kanske skulle vara mödan värd att istället ringa till varandra eller kanske till och med att bestämma tid och plats för en fysisk träff.
Vi lämnar stor plats i cypervärlden för misstolkningar och vi känner oss ofta bortvalda och vi analyserar i våra tankar varför andra ibland uteblir med kontakt, eller ställer krav på mottagaren att höra av sig istället för att ta ansvar för sina egna behov av kontakt.
I den platta, svårtolkade världen i datalådan smyger sig många oroskänslor och funderingar vad vi menar, eftersom språket är enkelt, mimiken är ickeexisterande och nyansering i tonerna tysta.

Vi behöver tillfredställa alla våra sinnen i vår dialog med varandra och föga räcker facebook, instagram,sms eller mail till för att få fram våra behov av varandra.

Så dyker en dag upp som jag har haft idag. Min födelsedag. Och då räcker helt plötsligt alla skärmdialoger mer än nog. Värmen av alla grattisar jag fått idag gick inte att misstolka och jag tackar av hela mitt hjärta för era fina gratulationer. Tack!
Men om jag får önska mig en sak, då är det att när ni vill ha kontakt av någon, boka en träff. Tid ,plats och aktivitet. När ni sedan har gjort det, avboka inte för något annat, om ni möjligtvis inte ligger i flunsan, för när vi bokar av varandra känner man sig bortvald och inte respekterad.
Något roligare dök upp och förstabokningen åkte ner i prioritet.
Det är bra att hålla sig till ursprungsplanen, det ger respekt till varandra och visar att vi är viktiga för varandra, fanns det plats i kalendern vid bokningstillfället så har man oftast bokat av fel sak om man flyttar på träffar med vännen man bokade först med.
Så det är min födelsedagsönskan, hör av er till varandra med ett förslag på träff hela vägen. Vik den sen för er vän, vad som än dyker upp och njut av varandras sällskap.
Tack mina vänner för att ni prioriterade mig idag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar