fredag 22 september 2017

Klemenjak❤️

En dag för länge sedan kom en man invandrande till Sverige för att finna sin lycka
och sin plats i världen. Snart fann han sig till rätta, fick jobb, ett litet krypin till bostad,
vänner och naturligtvis kärlek.
Något år gick och hans kärlek gestaltade sig i en liten dotter. Livet löpte på, inte utan gupp
och annat som hör livet till, men aldrig utan sig kärlek till dottern.
Många roliga år löpte fram till den dagen han klev in i mitt liv. Vi valsade fram och tillbaka
i vår livsdans tills vi en dag stannade och bestämde oss för att det skulle bli vi. Ur kärleken föddes
våra två fantastiska barn, vår dotter och vår son.
Samtidigt som vår son föddes början också nästa generation Klemenjak växa fram och mannen från söder fick riktigt känns att hans rötter slog rot här i landet i norr.
Hans första barnbarn föddes samma år som hans egen son och jag kunde nästan ta på kärleken som strömmade ur min mans hjärta.
Kort något år senare kom så nästa barnbarn och lyckan var så stor, så stor.
Även fast det ibland händer saker runt en och inuti en så finns alltid kärleken där för de sina,
och ibland nu efteråt kan jag känna att ni var hans drivkraft framåt i livet.
Något gjorde dock att han tappade fotfästet i livet och till sist blev det en sista dans
där livet släcktes och hans kroppsliga liv var över.
Men det som är det vackra i all sorg och i livet är att har man som han planterat ett, eller i hans
fall tre frön lever livet vidare och trots att han inte längre fanns i livet kom tre fantastiska
barnbarn till och jag vet med allt jag har i mitt hjärta att han skulle ha gråtit lika stora och
många glädjetårar för var och ett av er födelse.
Och i framtiden ligger säkert fler frön i form av barnbarn och han kommer lysa från den där
största stjärnan som han alltid lyser ifrån och som han åter lyste över oss när ännu en nästa
generation startades genom lilla barnbarnsbarnet föddes.
Om jag kan förmedla lite av den kärlek som Helmut hade för er alla som fanns då och alla som han
skulle älska med samma kraft om han fått möjlighet att få träffa er nu, då är jag nöjd.

Av egoistiska skäl är jag så hjärtligt glad att ni alla tre syskon nu kan enas under hans namn
och hela er familj runt er. Och av samma egoistiska skäl håller jag också kvar samma namn som
mellannamn för att minnas det vackra och vara för alltid bunden till mina barn.

Ert namn skall vara Klemenjak, ett namn sprungen ur kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar