fredag 6 april 2012

En stol

I mitt innersta rum finns en stol. Inte tre eller elva utan en stol. Den stolen är för mig allena. I mitt innersta rum får jag frid och lugn, där hämtar jag kraft och där finns ingen tid till stress.
Utanför mitt innersta rum finns fler rum som blir till mitt hus. I mitt hus finns mina närmaste och käraste.I mitt hus tar jag hand om min familj och där lyssnar jag på allt de har att säga. I mitt hus värnar och njuter jag om och med min familj.
I min trädgård kan du få sitta om du vill. I min trädgård bjuder jag in dig min vän. I min trädgård är det grönt och friskt och det porlar fram ett stilla vattenspel i olika nivåer. Det är som ljuv musik och i min trädgård är du, just du inbjuden precis som du är. Här får du vara, utan prestige eller krångel och jag tar dig på stort allvar, även när vi skojar och stojar.
I mitt innersta rum finns en stol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar