söndag 15 juni 2014

Väntetid till semester

Det renande regnet föll och mitt knottbitna ansikte kunde svalkas ner något
när jag stack ut näsan för en sekund, ut genom terassdörren.
Hemma igen. 
Varit vid mitt vattenhål, landet och haft skönt besök, ätit som jag planerat och haft en fantastisk väderresa.
Från fredagens mera melankoliska,molnbeklädda kväll till
lördag och söndagens soliga lättja.

Du fantastiska helg som jag kan lägga mig i och vagga, lugnt och läkande, från en mera hektisk vardag i en storstadspulserande anda.

Snart är det sommartid i blom, med semestern i horisonten och jag kan skönja den lediga, lata kalendern.Tom på planering, full av ingenting tingeling kommer den att, lekfullt komma till mig.
Semestern är i antågande. Sakta hör jag knirret från hängmattans rep. När som helst landar jag för sommaren....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar