torsdag 20 december 2012

God Jul


Jag vaknar upp några dagar före julafton och sträcker på mig.
Tänker....julklappar. Vad ska jag köpa, vad önskar jag mig. Sen ser jag
ner på mina fötter och viftar på tårna.
När jag ser på hela mig upptäcker jag att jag redan är inslagen från topp till tå.
Jag reser på mig och börjar öppna dem. Jag kan inte vänta.
I paketen finns fungerande ben och armar, mage och rygg och ett hattpaket som innehåller ett ganska kul huvud med varierande innehåll. En frisk kropp.

Jag lämnar sängen och ser mig omkring och i varje hörn finns det fler paket. Möbler ,kläder, mat i kylen, tv att förnöja sig med och ett tak över mitt hus.
När jag går fram till matbordet ligger ett litet paket kvar, oöppnat och jag kan inte låta bli att kika in.
Jag öppnar det och i det paketet ligger en ram med ett vackert fotografi på hela min familj
Av alla julklappar jag redan har är det min bästa julklapp, att jag inte är ensam i jul. Jag har en familj som värnar och älskar mig och jag dem.
Vilken fantastisk jul med så många klappar.
God Jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar