fredag 9 november 2012

Lejoninnan


Mina barn betyder allt. Mina barn är min kraft. Likt en lejoninna vallar jag dem genom livets stepp och skyddar de mina från djungelns faror. En lejoninna släpper dem aldrig ur sikte men låter ändå ungarna gå en bit längre ifrån henne varje dag.
En dag är tiden inne då ungarna går själv genom djungel, öken, eld, och vatten. Dom är nu sin egen individ.

Men för lejoninnan avtar aldrig beskyddarkänslan, utan bandet förblir lika starkt livet igenom. 
Ju tuffare livet visar sig vara desto snabbare infinner sig känslan för fara, för lejoninnan.
En lejoninna går alltid vid sidan av sina ungar, om inte i deras närvaro så i sina tankar.
Går du emellan dem eller hotar hennes ungar så sliter hon dig i stycken.
En lejoninna skyddar de sina för livet, för alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar