fredag 12 oktober 2012

W - till ditt minne

Livet gör som livet vill.
En man, en bror, en vän rycks bort
när hans liv är som mest givande.
Ny kärlek, ny inspiration, ny tid spelar ingen roll för livet.
En man , redo att äntligen få omfamna och
njuta av sitt liv efter långt och tappert
arbetsliv får istället göra ett lappkast
och avsluta sitt liv och börja någon annanstans
i universum.

Ibland går det fort och vi får inte förbereda oss alls
på den tomma platsen som blir när någon nära lämnar oss.

Jag har bara väldigt gamla minnen av mannen som gick in
i en ny tid.
När du kom in i mitt liv var du redan mer än vuxen och jag
bara en tanig liten flickunge. Vi fanns i varandras utkanter av vår hemmasnickrade familj.
Men från första ögonblicket tog du
alltid mitt parti och i mitt hjärta finns en värme varmare än
den varmast ullhalsduk när jag tänker på dig.
En busig, alltid skrattandes, högljudd, mustaschprydd man som
egentligen aldrig skulle haft tid att se mig,
gav mig ändå tid, om så bara för en minut för att ditt hjärta ville det.
Jag tackar dig för de små extra ljusglimtar som följde mitt liv.

Vila nu i frid och busa inte för mycket med änglarna, de måste ha tid
över för att kasta stjärnstoft på oss levande också ibland.
Man vet så lite vad livet har i sitt sköte och det befäster bara ännu mer,
att med din bortgång lär vi oss att leva och vara i nuet.
behöver du förändra-gör det nu
behöver du älska-gör det nu
behöver du förlåta-gör det nu
behöver du göra något-gör det nu
Dina fotspår är färska , vi ska minnas dem länge än.
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar