torsdag 25 oktober 2012

Vad är otrohet

Vad är otrohet, jag om någon borde veta det eftersom de män jag tidigare
delat liv med alla har tagit det steget inom äktenskapet.
Otrohet är motvikten till trohet.
Har jag då haft någon del i handlingarna, omedvetet.
man är ju två i ett äktenskap heter det ju.
Börjar otrohet i tanken, i en oskyldig dialog, fast om man döljer den,
är den då oskyldig?

Vad lovar vi varandra när vi gifter oss, evig trohet med tindrande ögon
och ett milt leende.
Hur ser evig trohet ut och vad betyder det för din partner.
Kollar man det i det rosafluffiga molnet man befinner sig i. Oftast blir
svaret nej tror jag.
Har jag ett ansvar att upprätthålla ett intresse i min partner,
ska jag träna, roa och serva. Svaret kan bli ja om man får
samma respons tillbaka.
Diskuterade en gång faran i att om en man och kvinna från olika förhållanden
samåkte varje dag till jobbet fanns det en stor risk att känslor kunde växa
och en affär kanske kom till.
Om man har förtroliga dialoger i hemliga rum på facebook finns det då samma risk?
Man gillar varandras inlägg, ser varandra, bekräftar varandra utan att det märks. Det är ju bland andras gillande också.
men om man går över till att skriva till varandra i ett stängt forum, har man då
något att dölja?
Ja det ligger kanske i betraktarens öga, och hjärta.
Ett hjärta rispar man väldigt lätt, men svårt att få plåster att fästa.
Var försiktiga med varandras hjärta.
Jag vet, jag är expert vid det här laget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar