måndag 3 september 2012

små öron är också öron

Sitter i morgonsoffan och tittar på barnteve samtidigt som jag håller
guldklimpen sällskap innan förskolan.
 Ner för trappan kommer mannen som ska börja sitt nya jobb just idag.
 Han har piffat och donat en ganska lång
tid i badrummet och när han når vardagsrummet, säger jag:
-Gör dig inte för snygg bara inför ditt nya jobb nu.
- Varför inte då ,frågar guldklimpen.
- Nej då kan det komma någon ännu yngre och snyggare tjej o sno honom,
säger jag och har ingen tanke på vart detta kan leda till i en femårings
tankar.
- Mannen himlar lite med ögonen bakom dörren, kanske inte så klokt sagt, säger ögonen.
- Jag bara skojade,tillägger jag, ingen kommer att ta din pappa ifrån oss så klart.
Guldklimpen har redan försvunnit in i teven igen. Trodde jag.
- Ser bra ut, säger jag igen till mannen och vill ge honom en liten extra boost.
Från soffan kommer då en kommentar.
- Men inte så snygg så att någon ung snygg tjej tar dig.
Ansiktet är ett enda stort leende.
Bara för att öronen är små hör de inte sämre än stora.
 Så är det bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar