torsdag 13 september 2012

HärligÖmsintSinnligTrogen årstid

Vi sluter oss sakta in i vår höstskrud
och kanske tar vi oss lite tid till tankar.
Vi ser händelser i backspegeln och gör ett bokslut
över sommaren, samtidigt som vi
lägger ny kurs mot kallare och kortare dagar. Hösten.

Kanske har lata dagar avlöst varandra under sommaren
och nu står vi redo att ta nya tag på alla fronter.

En långdistanslöpare har en svår uppgift i sitt ultimata lopp
och det är att hushålla med sina krafter så det räcker hela loppet
ut, inte ta i och springa för fort i början och inte ha för mycket
kvar i slutet.

Kan vi få balans på helheten i vårt livs lopp. Kan jag ta mig tid att sitta ner och titta på en regndroppe oh följa den med blicken på väg ner för hela fönsterrutan
och känna lugn och ro för att sedan känna lusten att ta på mig gummistövlarna, spänna upp mitt paraply för att gå ut på en frisk och renande promenad och då
känna balansen i livet.

För varje år jag lägger till i mitt ålders nummer blir frågorna fler men skillnaden
är att det inte är kopplat till någon jäkt och stress att hitta svaren längre.

Det är vad det är och livet är ett mysterium och i min framtid ligger
just nu den mystiska hösten.

Jag blundar och känner doften av
 kardemumma... the....veken i det levande ljuset....fukten...regnet....löven...
Den Härligt Ömsinta Sinnliga Trogna - Hösten.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar